I sistemi pneumatici sò largamente utilizati è suluzioni efficaci di costu per furnisce u putere è l'energia à l'arnesi, a strumentazione è i prucessi industriali. Tutti i sistemi pneumatici s'appoghjanu à a pressione è u flussu per funziunà in modu efficace. Mentre u cuntrollu di pressione è u cuntrollu di u flussu sò cuncetti distinti, sò strettamente ligati; l'ajuste di l'una hà un impattu nantu à l'altru. Stu articulu hà da scopu di clarificà a diffarenza trà a pressione è u cuntrollu di u flussu, simplificà a so rilazioni, è discute i diversi dispusitivi di cuntrollu di pressione è valvole di cuntrollu di flussu cumunimenti truvati in applicazioni pneumatiche.
Pressionehè definitu cum'è a forza applicata in una zona specifica. U cuntrollu di a pressione implica a gestione di cumu hè instradata è cuntenuta in un sistema pneumaticu per assicurà una consegna d'energia affidabile è abbastanza.Flussu, invece, si riferisce à a vitezza è u voluminu à quale si move l'aria compressa pressurizzata. U cuntrollu di u flussu si riferisce à a regulazione di quantu rapidamente è in quale volume l'aria si move in u sistema.
Un sistema pneumaticu funziunale necessita di pressione è flussu. Senza pressione, l'aria ùn pò micca esercite abbastanza forza per alimentà l'applicazioni. À l'inverse, sans flux, l'air pressurisé reste contenu et ne peut atteindre sa destination prévue.
In termini simplici,pressionehè in relazione cù a forza è a forza di l'aria. In u cuntrollu di pressione, a forza generata hè uguali à a pressione multiplicata da l'area in quale hè cuntenuta. Per quessa, un altu input di pressione in una piccula zona pò creà a stessa forza cum'è una bassa input di pressione in una zona più grande. U cuntrollu di pressione regula e forze di input è output per mantene una pressione constante è equilibrata adattata per l'applicazione, tipicamente ottenuta per mezu di un dispositivu di regulazione di pressione.
Flussuhè in relazione cù u voluminu è a velocità di l'aria. U cuntrollu di u flussu implica l'apertura o a restrizzione di l'area attraversu quale l'aria pò flussu, cuntrullendu cusì quantu è quantu veloce l'aria pressurizzata si move in u sistema. Una apertura più chjuca risultatu in menu flussu d'aria à una certa pressione cù u tempu. U cuntrollu di u flussu hè di solitu gestitu per via di una valvula di cuntrollu di flussu chì aghjusta per permette o impedisce u flussu di l'aria precisamente.
Mentre a pressione è u cuntrollu di u flussu sò diffirenti, sò paràmetri ugualmente impurtanti in un sistema pneumaticu è dipendenu l'un l'altru per a funziunalità propria. L'aghjustà una variabile affetterà inevitabilmente l'altru, affettendu u rendiment generale di u sistema.
In un sistema pneumaticu ideale, u cuntrollu di una variabile per influenzà l'altru pò pari fattibile, ma l'applicazioni in u mondu reale raramente rapprisentanu e cundizioni ideali. Per esempiu, l'usu di a pressione per cuntrullà u flussu pò manca di precisione è porta à un costu energeticu più altu per via di un flussu d'aria eccessivo. Puderà ancu causà sovrapressurizazione, danni à i cumpunenti o prudutti.
À u cuntrariu, pruvà à cuntrullà a prissioni gestionendu u flussu pò esse risultatu in cadute di pressione quandu u flussu d'aria aumenta, purtendu à un fornimentu di pressione instabile chì puderia fallu à risponde à i bisogni energetichi di l'applicazioni mentre perde energia cù un flussu d'aria eccessivo.
Per questi mutivi, hè spessu cunsigliatu di gestisce u cuntrollu di flussu è u cuntrollu di pressione per separatamente in un sistema pneumaticu.
Valvole di cuntrollu di flussusò essenziali per regulà o aghjustà u flussu d'aria (vitezza) attraversu sistemi pneumatici. Diversi tipi sò dispunibili per adattà à diverse applicazioni, cumprese:
• Valves di cuntrollu prupurziunali: Questi aghjustanu u flussu d'aria basatu annantu à l'amperaggio applicatu à u solenoide di a valvula, variendu u flussu di output in cunseguenza.
• Valve à sfera: Dotate di una bola interna attaccata à un manicu, sti valvuli permettenu o impediscenu u flussu quandu sò girati.
• Valve di farfalla: Quessi utilizanu una piastra metallica attaccata à u manicu per apre (permette) o chjude (bloccanu) u flussu.
• Valves Needle: Questi furnisce u cuntrollu di u flussu attraversu una agulla chì apre o chjude per permette o bluccà u flussu d'aria.
Per cuntrullàpressione(o forza / forza), valvule di cuntrollu di pressione o regulatori di pressione sò utilizati. Tipicamenti, i valvuli di cuntrollu di pressione sò valvuli chjusi, eccettu i valvuli di riduzzione di pressione, chì sò generalmente aperti. Tipi cumuni includenu:
• Valves di rilievu di pressione: Quessi limitanu a pressione massima sviendu a pressione eccessiva, prutegge l'equipaggiu è i prudutti da danni.
• Valves Reducing Pressure: Quessi mantene a pressione più bassa in un sistema pneumaticu, chjusu dopu avè righjuntu abbastanza pressione per prevene a sovrapressurizazione.
• Sequencing Valves: Normalmente chjusu, questi regulanu a sequenza di u muvimentu di l'attuatore in sistemi cù attuatori multipli, chì permettenu a pressione di passà da un attuatore à l'altru.
• Valves Counterbalance: Di solitu chjusu, questi mantene una pressione stabilita in una parte di u sistema pneumaticu, equilibrendu e forze esterne.
Per più infurmazione nantu à u cuntrollu di pressione è flussu in sistemi pneumatici, sentite liberu di ghjunghje!